Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2010

Kάθε «θαύμα» διαρκεί τρεις ημέρες


Tου Αθανάσιου Κατσίμπελη *


Με αφορμή το άρθρο του
iliatora με θέμα : «Θαύμα» στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά και σχετικά δημοσιεύματα του τοπικού τύπου της Ηλείαας έχω την υποχρέωση ως συνδικαλιστής, εκπαιδευτικός και γονιός να κάνω τις εξής παρατηρήσεις και να θέσω τα ερωτήματα που η δημοσιογραφική έρευνα οφείλει να τα διερευνήσει αν αληθεύουν.
Ξεκινώ με τα κενά των εκπαιδευτικών στην Ηλεία.
Πώς είναι δυνατόν να μιλάμε για «θαύμα» όταν φέτος για πρώτη χρονιά μετά από πολλά χρόνια οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί τοποθετήθηκαν μετά τον αγιασμό των σχολείων; (Πόσοι εκπαιδευτικοί τοποθετήθηκαν στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Ηλείας μετά τον αγιασμό μπορείτε να δείτε εδώ: http://dipe.ilei.sch.gr/ekpth/plirof.htm οι εκπαιδευτικοί αυτοί παρουσιάστηκαν στα σχολεία τους στις 14 Σεπτεμβρίου δηλαδή μια μέρα μετά τον αγιασμό.) Για κάποιους αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα αλλά για έναν εκπαιδευτικό που οφείλει να προετοιμαστεί πριν μπει σε μια τάξη σημαίνει πολλά.

Τι σόι θαύμα είναι αυτό όταν για πρώτη χρονιά φέτος οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας πήγαν ως νεοδιόριστοι ή αναπληρωτές στα σχολεία τους χωρίς να επιμορφωθούν;

Υπάρχουν ολοήμερα σχολεία αυτή τη στιγμή στην Ηλεία χωρίς δάσκαλο για το ολοήμερο και πόσα;

Υπάρχουν ολοήμερα σχολεία στην Ηλεία χωρίς ειδικότητες και πότε θα λειτουργήσουν αυτά τα ολοήμερα και πόσα είναι ;

Είναι πρωτοφανές κατόρθωμα που άνοιξαν σχολεία χωρίς δασκάλους;

Σημασία έχει αν άνοιξε ένα σχολείο ή αν μπορεί να λειτουργήσει όπως πρέπει;

Σε πόσα σχολεία διευρυμένου ωραρίου της Ηλείας έχουν καλυφθεί οι ειδικότητες που απαιτούνται για να λειτουργήσουν και η απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή που προβλέπεται;

Αληθεύει πως τη φετινή χρονιά μια εκπαιδευτική δομή πολύ σημαντική για την Ηλεία όπως το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κρεστένων παραμένει κλειστό γιατί το Υπουργείο δεν ανανέωσε τη θητεία των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε αυτά;
Αληθεύει πως σκοπεύει το Υπουργείο να περιορίσει τις θέσεις των δασκάλων στα Κέντρα αυτά σε μία που θα έχει ως αποτέλεσμα να χάσουν τον παιδαγωγικό τους ρόλο και να μειώσουν τα προγράμματά τους σε μαθητές δημοτικού;

Φέτος για πρώτη χρονιά οι αποσπάσεις και οι τοποθετήσεις έγιναν με αστραπιαίο ρυθμό; Επισκεφθείτε τη σελίδα του Υπουργείου Παιδείας και δείτε πότε έγιναν οι αποσπάσεις φέτος.
Πρόκειται για θαύμα λοιπόν; Ή κάθε θαύμα διαρκεί μόνο για τρεις ημέρες.
Διότι για τους εκπαιδευτικούς η φετινή χρονιά ξεκίνησε:
Με μειωμένες δαπάνες για την παιδεία. Το 1 δις που υπόσχονταν η κυβέρνηση χάθηκε στο δρόμο.
Με μειωμένες λειτουργικές δαπάνες των σχολείων κατά 67%, που έχει ως αποτέλεσμα οι διευθυντές σχολείων να αδυνατούν να αγοράσουν ακόμα και κιμωλίες.
Με λιγότερους διορισμούς εκπαιδευτικών. Στην Π.Ε. διορίστηκαν 1.400 εκπαιδευτικοί έναντι 3.162 που είναι ο Μ.Ο. της τελευταίας δεκαετίας.
Με ουσιαστικά προβλήματα υλικοτεχνικής και κτηριακής υποδομής. Πάνω από τα μισά νηπιαγωγεία στεγάζονται σε ακατάλληλα κτήρια.
Με χιλιάδες προνήπια εκτός δημόσιου νηπιαγωγείου.
Χωρίς την υλοποίηση του προγράμματος της εισαγωγικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια.
Με τη λήψη μιας σειράς μέτρων εις βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης με στόχο τον περιορισμό των κενών.
• Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.
• Συμπτύξεις τμημάτων και υποβιβασμούς σχολείων.
• Εφαρμογή 800 ολοημέρων «αναμορφωμένου προγράμματος» με στόχο την εξοικονόμηση 1.000 και πλέον δασκάλων.
• Με μη χορήγηση νέων εκπαιδευτικών αδειών για δασκάλους που επιθυμούν να επιμορφωθούν.
• Με μη πραγματοποίηση διαγωνισμού για αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό και διακοπή αποσπάσεων συναδέλφων του εξωτερικού, μέτρα που υποβαθμίζουν και απαξιώνουν την ελληνική εκπαίδευση του εξωτερικού.
• Με τον περιορισμό ή ακύρωση των αντισταθμιστικών δράσεων.

Αυτό είναι το «ΘΑΥΜΑ» αλλά τα επικοινωνιακά θαύματα δεν διαρκούν πάνω από τρεις ημέρες. Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς τα βιώνουν από την πρώτη ημέρα.

*Δάσκαλος-M.ed, Nομικός