Παρασκευή 3 Ιουλίου 2009

Περιοδικό "ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ"


Κυκλοφορεί το καινούριο τεύχος του περιοδικού «ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ»

- Ο Βαλερί Ζισκάρ ντ' Εσταίν εξηγεί στον Κώστα Καραμανλή (και τους αναγνώστες) τους λόγους που έχασε από τους σοσιαλιστές. Δεν είναι τόσο τα προγραμματικά, όσο αυτό που λέμε στις σελίδες του περιοδικού μας "το σημείο G της πολιτικής ισχύος".

- Μεγάλο Αφιέρωμα: Γιατί οι ηγέτες λένε άλλα πριν, κι άλλα μετά; Τι είναι αυτό που κάνει τους πολιτικούς να γίνονται "κάποιοι άλλοι" όταν πάρουν την εξουσία; Αναλύσεις και παραδείγματα από την Ελλάδα, την Ευρώπη και την Αμερική, αλλά και ιστορικά παραδείγματα που λένε πολλά...

- Στο καλοκαιρινό τεύχος , ένα μεγάλο αφιέρωμα στο μπλε, το απέραντο γαλάζιο του ουρανού και της θάλασσας. Αφιέρωμα στο μπλε του Ελύτη, στο μπλε της τέχνης, στο μπλε της συνείδησής μας

ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. Στα περίπτερα.

Στήριξη στη δασκάλα για τα ιδιαίτερα μαθήματα στους αλλοδαπούς


ΣΕ ΕΜΜΕΣΗ στήριξη της δασκάλας και πρώην διευθύντριας του 132ου Δημοτικού Σχολείου της Γκράβας Στέλλας Πρωτονοταρίου, η οποία διώκεται ποινικά επειδή οργάνωσε μαθήματα μητρικής γλώσσας σε αλλοδαπούς μαθητές, προχώρησε χθες ο υπουργός Παιδείας.

Ο κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος κάλεσε την εκπαιδευτικό στο γραφείο του και παρότι αρνήθηκε να τοποθετηθεί ευθέως στην υπόθεση καθώς η δίκη της εκκρεμεί, αναγνώρισε ότι η Πολιτεία οφείλει να ενισχύσει τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. «Έχουμε χρέος ως Πολιτεία και ως κοινωνία να ενισχύσουμε τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Και είναι δική μας ευθύνη να αντιλαμβανόμαστε εγκαίρως τις προκλήσεις που έρχονται, ώστε να τις αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά», είπε χαρακτηριστικά.

Υπενθυμίζεται ότι η δίωξη της κ. Πρωτονοταρίου έχει προκαλέσει κύμα διαμαρτυριών και συμπαράστασης από εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, που με ψηφίσματά τους ζητούν την αθώωσή της. Στο συγκεκριμένο σχολείο της Γκράβας, ποσοστό σχεδόν 75% των μαθητών είναι αλλόγλωσσοι. Λίγα χρόνια πριν η μαθητική διαρροή κινούνταν σε υψηλά επίπεδα, ενώ φαινόμενα ρατσισμού και ξενοφοβίας ήταν συχνά. Η τότε διευθύντρια του σχολείου κ. Πρωτονοταρίου και ο σύλλογος διδασκόντων προχώρησαν το 2005 σε μια σειρά καινοτόμες δράσεις, όπως μαθήματα ελληνικής γλώσσας σε μετανάστες γονείς, μαθήματα μητρικής γλώσσας σε αλλοδαπούς μαθητές, έκδοση των ανακοινώσεων του σχολείου σε τρεις γλώσσες (ελληνικά, αλβανικά και αγγλικά) και πλήθος άλλων πρωτοβουλιών. Τα αποτελέσματα ήταν πολύ ενθαρρυντικά, καθώς η μαθητική διαρροή περιορίστηκε, τα κρούσματα βίας μειώθηκαν και οι μαθητές βελτίωσαν τις επιδόσεις τους.

Όμως αντί για έπαινο, η διευθύντρια του σχολείου μπήκε στο στόχαστρο εθνικιστικών κύκλων και τελικά «εισέπραξε» την απομάκρυνσή της από το σχολείο και μια παραπομπή σε δίκη επειδή παραχώρησε σχολικές αίθουσες για την πραγματοποίηση μαθημάτων μητρικής γλώσσας στους αλλόγλωσσους μαθητές εκτός διδακτικού ωραρίου...