Τρίτη 7 Ιουλίου 2009

Τι λέει Νομαρχιακός Σύμβουλος του Καφύρα για το ολοκαύτωμα του 2007


Ο κύριος Γιώργος Παναγιωτακόπουλος Νομαρχιακός Σύμβουλος της Ηλείας εκλεγμένος με την παράταξη του νυν Νομάρχη έχει καταθέσει μια ανοιχτή πρόταση για να αλλάξουμε την Ηλεία.

Ηλεία-Ανατροπή λέγεται το φυλλάδιο το οποίο έχει εκδώσει και διανείμει μέσω του τοπικού τύπου.



Mας εντυπωσίασε η άποψή του για το ολοκαύτωμα της Ηλείας το 2007 με την οποία συμφωνούμε απόλυτα.


"...Στην πραγματικότητα αυτό που συνέβη στην Ηλεία ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ.Ήταν και παραμένει μια πολιτική και εντελώς ανθρωπογενή καταστροφή.Ένα συνοθύλευμα κακοβουλίας των εμπρηστών, κυβερνητικής και τοπικής ανικανότητας και παντελούς έλλειψης πολιτικού σχεδιασμού, οδήγησαν την Ηλεία στην αναπτυξιακή θέση 51.Στο απόλυτο μηδέν."


Η αλήθεια είναι πως ο λαός της Ηλείας έχει κρίνει με εκλογές μετά τις πυρκαγιές του 2007 δύο φορές σε εκλογές και ευρωεκλογές το πολιτικό σύστημα.

Αλλά δεν έχει κρίνει ακόμα την τοπική Αυτοδιοίκηση Α' και Β΄ βαθμού.

Αυτοί είχαν ευθύνες;



H Αρχαία Ολυμπία πριν έναν αιώνα


Μια σπάνια φωτογραφία που ανακάλυψε το blog Βυτιναίικα και αναδημοσιεύουμε.


"Αριστερά το κατάφυτο από πεύκα Κρόνιον, στη μέση το Μουσείο με μόνο ένα πεύκο στον περιβάλλοντα χώρο και δεξιά το ξενοδοχείο του ΣΠΑΠ. Μεταξύ των δύο κτηρίων διακρίνεται το απότομο πρανές του Κλαδέου. Ένα αμπέλι φυτρώνει εκεί όπου σήμερα είναι χώρος σταθμεύσεως. Ο χώρος των ανασκαφών είναι ακόμη αρκετά περιορισμένος.
Αφιερώνεται εξαιρετικά στους "αναδασωτές", που ανακάλυψαν ότι στην αρχαιότητα το Κρόνιον είχε δρύες και που με την αναδάσωση του 2007 το μετέτρεψαν σε πάρκο.
Ελπίζουμε στην παροιμιώδη νεοελληνική εγκατάλειψη των έργων μόλις απομακρυνθούν οι κάμερες και στη δύναμη της ηλειακής φύσεως να επουλώνει τις πληγές της. "

Tοξική «βόμβα» 30.000 τόνων στη γεωργία


Kάθε χρόνο περίπου 30.000 τόνοι πλαστικών συσκευασιών και υλικών που χρησιμοποιούνται στον αγροτικό τομέα καίγονται ή πετάγονται ανεξέλεγκτα προκαλώντας τεράστια περιβαλλοντική επιβάρυνση αλλά και υποβάθμιση των καλλιεργήσιμων εδαφών. Mάλιστα, η ανεξέλεγκτη απόρριψή τους στο περιβάλλον εκτός από αισθητική ρύπανση συνιστά απειλή για τα οικόσιτα και τα άγρια ζώα αλλά και για τους ίδιους τους καταναλωτές καθώς με τον ένα ή τον άλλο τρόπο οι επικίνδυνες ουσίες που καταλήγουν στο έδαφος μπορεί να περάσουν στην τροφική αλυσίδα. Σύμφωνα με ειδικούς επιστήμονες κατά την καύση στο χωράφι ή σε άλλο χώρο παράγεται σωματιδιακή ύλη (π.χ. αιθάλη), πολυκυκλικοί υδρογονάνθρακες και μονοξείδιο του άνθρακα. Eπιπλέον, ανάλογα με τον τύπο των αγροχημικών που υπολειμματικά έχουν κολλήσει στα πλαστικά υπάρχει η πιθανότητα παραγωγής διοξειδίου του θείου, βαρέων μετάλλων και διοξινών! Mάλιστα,...με την ενσωμάτωσή τους στο έδαφος κάθε χρόνο προστίθεται και νέα ποσότητα αυτών των επικίνδυνων ουσιών με αποτέλεσμα, το έδαφος σταδιακά να υποβαθμίζεται και να μην μπορεί να αποδώσει καλές παραγωγές στους αγρότες, ενώ τίθενται σε κίνδυνο και τα κτηνοτροφικά ζώα (βόσκηση σε διοξινούχα εδάφη).Tο πρόβλημα αυτό απασχολεί έντονα την επιστημονική κοινότητα, η οποία αναζητά λύσεις προκειμένου οι αγρότες να αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση επιλέγοντας συσκευασίες και υλικά ανακυκλώσιμα.Hδη, σε Eυρωπαϊκό Eπίπεδο εφαρμόζεται πιλοτικά το κοινοτικό ερευνητικό πρόγραμμα Labelagriwaste, το οποίο στη χώρα μας διαχειρίζεται το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Aθηνών, ενώ συμμετέχει και η ΠAΣEΓEΣ.H ΠAΣEΓEΣ στο πλαίσιο των δράσεων ενημέρωσης - κατάρτισης των αγροτών και προκειμένου παράλληλα να αντλήσει από αυτούς παρατηρήσεις και σχόλια για τον ρόλο τους στο προτεινόμενο σχήμα, διοργάνωσε από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Mάιο 2009, σειρά ημερίδων- σεμιναρίων κατάρτισης αγροτών- σε περιοχές με έντονη συγκέντρωση αγροτικών πλαστικών, όπως: Iεράπετρα, Kουτσουράς Mακρύ Γιαλού Σητείας, Kυπαρισσία, Φιλιατρά, Γαστούνη και Πύργος Hλείας, Πρέβεζα, Xρυσούπολη Kαβάλας, Nεάπολη Aιτωλοακαρνανίας, Iρια Aργολίδας.Tι πρέπει να κάνουν οι αγρότεςO ρόλος των αγροτών, των υπεύθυνων καθοδήγησής τους καθώς και όσων εμπλέκονται στην πιστοποίηση προϊόντων είναι πολύ σημαντικός για την επιτυχία του προγράμματος. Ωστόσο, σύμφωνα με το «LabelAgriWaste» οι ευθύνες των αγροτών συνοψίζονται στα εξής:* Nα αγοράζουν πλαστικά από εταιρείες που συμμετέχουν στο σχήμα «Labelagriwaste» -όταν νομοθετηθεί και τεθεί σε ισχύ- (αυτό εξασφαλίζει ότι η σύσταση των πλαστικών είναι συμβατή με τη δυνατότητα ανακύκλωσης ή ενεργειακής αξιοποίησής τους στο τέλος της χρήσης τους).* Nα συλλέγουν τα πλαστικά ώστε να είναι όσο το δυνατόν καθαρά (από χώμα , αγροχημικά, ξένα υλικά) και στεγνά.* Nα μην αναμειγνύουν διαφορετικά πλαστικά.* Nα μεταφέρουν τα πλαστικά στον σταθμό περισυλλογής.* Nα συμπληρώνουν στοιχεία που θα βοηθήσουν τη λειτουργία του σταθμού περισυλλογής.Εντός στόχων η ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευώνIκανοποιητικά αλλά με την απουσία και αδιαφορία της κεντρικής εξουσίας και της τοπικής αυτοδιοίκησης εξελίσσεται η ανακύκλωση των ηλεκτρικών συσκευών στην Eλλάδα. Mέχρι στιγμής η χώρα μας κατάφερε να ξεπεράσει το στόχο των 4 κιλών ανά άτομο που έχει τεθεί από τις ευρωπαϊκές Oδηγίες. Aλλά καταγράφεται μεγάλο έλλειμμα σε ό,τι αφορά στη συμμετοχή κρατικών φορέων και δήμων. H καλή επίδοση αυτή τη στιγμή οφείλεται κυρίως στους πολίτες και τις εταιρείες εισαγωγής και εμπορίας ηλεκτρικών συσκευών. Παντελής είναι η απουσία των κρατικών φορέων, ενώ οι δήμοι -εάν και 450 από αυτούς έχουν συμβληθεί με τη μη κερδοσκοπική εταιρεία Aνακύκλωση Συσκευών A.E.- παραμένουν οι περισσότεροι ανενεργοί, με ελάχιστες εξαιρέσεις, όπως οι δήμοι Θεσσαλονίκης, Pόδου, Eλευσίνας, Aγ. Nικολάου Kρήτης και Kέας. O δήμος Aθηναίων, ο μεγαλύτερος της χώρας, μόλις πριν από λίγους μήνες εντάχθηκε στο σύστημα. Σύμφωνα με τον απολογισμό του συστήματος ανακύκλωσης, από την εταιρεία Aνακύκλωση Συσκευών A.E., το 2008 η Eλλάδα συγκέντρωσε, επεξεργάστηκε και ανακύκλωσε 47.141 τόνους παροπλισμένων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, που αντιστοιχούν σε περίπου 2,3 εκατομμύρια συσκευές.Aυτό είχε ως αποτέλεσμα να αφαιρεθούν από την ατμόσφαιρα 360.000 τόνοι διοξείδιο του άνθρακα. Για το 2009, το πρώτο πεντάμηνο της χρονιάς έχουν ήδη συγκεντρωθεί 24.687 τόνοι. Ωστόσο, όπως τονίζουν οι εκπρόσωποι της μη κερδοσκοπικής εταιρείας χρειάζεται να καταβληθεί ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια, αφού, εντός των ημερών, αναμένεται νέα κοινοτική οδηγία, η οποία πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή περίπου σε μια τετραετία και θα θέτει πολύ πιο αυξημένο στόχο.

Της Mαρίας Γιουρουκέλη ΗΜΕΡΗΣΙΑ

Tραγικό τροχαίο στην Αμαλιάδα


Για άλλη μια φορά ο δρόμος καρμανιόλα Πύργου-Πάτρας μας κάνει να θρηνούμε ανθρώπινα θύματα. Από τη άλλη μεριά ας αναρωτηθούμε για την ασφάλεια που παρέχουν τα κρατικά αυτοκίνητα Δ.Χ.
Ίσως υπάρχουν ευθύνες για τη συντήρηση και την κατάσταση του αυτοκινήτου του Δήμου Αμαλιάδας που προκάλεσε το δυστύχημα.
Το σίγουρο είναι πως αν είχαμε κανονική Εθνική οδό με ξεχωριστά ρεύματα κυκλοφορίας όλα θα είχαν αποφευχθεί.
Διαβάστε το ρεπορταζ του Π.Παυλόπουλου στην εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ.

http://www.patrisnews.gr/newsItem.php?id=649

Δευτέρα 6 Ιουλίου 2009

Η Ηλεία δυο χρόνια μετά....

Δείτε ένα ρεπορταζ της Γερμανικής τηλεόρασης ZDF.

http://www.greektube.org/content/view/67179/2/

πηγή: http://pentaedron-kafes.blogspot.com/2009/06/blog-post_1287.html

X FILES στο Κάτω Σαμικό;


Μην εκπλαγείτε αν δείτε αυτά τα όργανα μέτρησης στο Κάτω Σαμικό.Δεν πρόκειται για κάποιο μυστικό πείραμα ή δραστηριότητα αλλά για ένα πρόγραμμα συνεχών μετρήσεων ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Το πρόγραμμα pedion24,το οποίο αναπτύχθηκε από το Εργαστήριο Κινητών Ραδιοεπικοινωνιών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, το Εργαστήριο Ραδιοεπικοινωνιών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το Εργαστήριο Συστημάτων Υπολογιστών & Επικοινωνιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, έχει σκοπό τη συνεχή καταγραφή των επιπέδων της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Τα αποτελέσματα των μετρήσεων δημοσιεύονται καθημερινά http://www.pedion24.gr/index.jsp

Σάββατο 4 Ιουλίου 2009

«Θα χαθούν ζωές από τις ελλείψεις στα νοσοκομεία της Ηλείας»


«Θα χαθούν αδίκως ανθρώπινες ζωές εξαιτίας των τραγικών ελλείψεων και του κακού συντονισμού στη λειτουργία των τριών νοσοκομείων της Ηλείας». Αυτό κατήγγειλε χθες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος της Ενωσης Νοσοκομειακών γιατρών Πύργου, Δημ. Κιντής, κρούοντας για πολλοστή φορά τον κώδωνα του κινδύνου και θέτοντας προ των ευθυνών τους τον υπουργό Υγείας και τη διοίκηση της 6ης ΥΠΕ.
Ο κ. Κιντής χαρακτήρισε το επίπεδο παροχής υπηρεσιών υγείας του ΕΣΥ στην Ηλεία «τραγικό» και εξήγησε ότι αυτό οφείλεται στην πολυδιάσπαση του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού στα τρία Νοσοκομεία, καθώς και στις σημαντικές ελλείψεις που συντελούν σε αυτό.
«Η υπάρχουσα προβληματική λειτουργία των τριών νοσοκομείων θέτει σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία των ασθενών που προσέρχονται σε αυτά. Στο νοσοκομείο του Πύργου δέκα ημέρες τον μήνα δεν εφημερεύει η Παθολογική κλινική αλλά ούτε και το Ακτινολογικό τμήμα, ενώ είκοσι ημέρες τον μήνα δεν εφημερεύει το Μικροβιολογικό και ο μοναδικός αξονικός τομογράφος του νομού!».
Ο κ. Κιντής χαρακτήρισε απαράδεκτη την κατάσταση της μη εφημέρευσης βασικών τμημάτων του Νοσοκομείου για τόσες πολλές ημέρες και ξεκαθάρισε ότι ο νομός έχει γιατρούς για να καλυφθεί, αλλά είναι διασκορπισμένοι στα τρία νοσοκομεία.
Στη συνέχεια, κατήγγειλε την 6η ΥΠΕ Δυτικής Ελλάδας για αδράνεια και ανυπαρξία, τονίζοντας ότι δεν κάνει καμία ενέργεια για να λυθούν τα προβλήματα στον νομό συντονίζοντας τη λειτουργία των Νοσοκομείων.
Ο πρόεδρος της Ενωσης Νοσοκομειακών Γιατρών επισήμανε ότι το μοναδικό νοσοκομείο που έχει την αρτιότερη κτιριακή υποδομή, τον πληρέστερο ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό και τις περισσότερες ειδικότητες είναι αυτό του Πύργου, ασκώντας κριτική στη λειτουργία των δύο άλλων νοσηλευτικών ιδρυμάτων.
Γιάννης Αργυρόπουλος


πηγή Έθνος
Στη φωτογραφία ο κ.Δημήτρης Κιντής
Σχετική ανάρτηση του Blog μας 24 Ιουνίου 2009 με θέμα: Νοσοκομεία για ξεμάτιασμα

Στην Κρέστενα ο Δήμος αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για το Περιβάλλον


Τη στιγμή που στο Δήμο Πύργου ακόμα κλαιγόμαστε γιατί δεν έχουμε λεφτά και ούτε καν μπήκε το Δημοτικό Συμβούλιο στον κόπο να έξετάσει την πρόταση για ίδρυση Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αξιοποιώντας κάποιο κλειστό σχολείο σε Δημοτικό Διαμέρισμα....Η ΚΡΕΣΤΕΝΑ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙ....


Διαβάστε το άρθρο της Πέλλυ Μπεβούδας στην ΠΑΤΡΙΣ


Στη φωτογραφία ο Δήμαρχος Σκιλλούντος Σάκης Μπαλιούκος


Πάρκο για τη διάσωση της χλωρίδας στο Καλλίκωμο


Έτοιμο αναμένεται να είναι περίπου στα τέλη Σεπτεμβρίου το πάρκο διάσωσης χλωρίδας στην περιοχή του Καλλικώμου Σκιλλούντους, δίπλα στην Εθνική Οδό, που δημιουργείται με χρηματοδότηση ύψους 80.000 ευρώ από το Ίδρυμα Λάτση.
Μια ακόμη δράση για την περιοχή της Κρέστενας, που στηρίζεται από το Ίδρυμα, το οποίο με κάθε τρόπο έχει δείξει την έμπρακτη συμπαράστασή του και το ενδιαφέρον του για την περιοχή.
Ήδη ο ανάδοχος του έργου Θεόκλητος Μποσνακίδης έχει προχωρήσει σε μία πρώτη διαμόρφωση με ξύλινα καλάθια και πινακίδες και σταδιακά ξεκινά η φύτευση δειγμάτων της χλωρίδα της πυρόπληκτης περιοχής. Ο χώρος, σύμφωνα με την μελέτη, διαμορφώνεται σε τρία επίπεδα τα οποία χωρίζονται με πέτρινους μαντρότοιχους, θα είναι περιφραγμένος με ξύλινη περίφραξη και θα διαθέτει σύστημα άρδευσης και ηλεκτροφωτισμό για να αναδεικνύονται.
Σύμφωνα με την μελέτη, επιδίωξη του δήμου είναι όλα τα είδη της χλωρίδας του νομού να συλλεγούν και να αποτελέσουν ένα μοναδικό πάρκο, το οποίο θα είναι στην διάθεση και την επιμέλεια του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ηλείας, που λειτουργεί στην έδρα του δήμου.
Όπως τόνισε ο δήμαρχος Σάκης Μπαλιούκος, «φιλοδοξούμε να αποτελέσει χώρο προτίμησης των σχολικών μονάδων του νομού. Η φύτευση θα γίνει από δένδρα που φύονται στην ευρύτερη περιοχή του δήμου μας καθώς και των όμορων δήμων και η παρέμβασή μας θα αποτελεί ανοιχτό πάρκο χλωρίδας, απαραίτητο για την μελέτη των φυτών από τις περιβαλλοντικές ομάδες της περιοχής.
Η παρέμβασή μας εκτείνεται και στην εφαρμογή προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που έχει σαν στόχο την ευαισθητοποίηση τν πολιτών και κυρίως των νέων, στα ζητήματα περιβάλλοντος, της διατήρησής του αλλά και της γνώσης των στοιχείων εκείνων που το καθιστούν ιδιαίτερο».
Πέλυ Μπεβούδα

Αίολη η επιχειρηματολογία Σανιδά για τα blogs

Η νομική επιχειρηματολογία που εξέθεσε προσφάτως σε γνωμοδότηση ο απερχόμενος εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Γ. Σανιδάς για την άρση της ανωνυμίας στα ιστολόγια δεν λαμβάνει υπόψη ευρωπαϊκή Οδηγία για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και «θα δημιουργήσει προβλήματα», εκτίμησε χθες ο πρόεδρος της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, κ. Χρήστος Γεραρής, κατά την παρουσίαση των πεπραγμένων της Αρχής το 2008. Στο επίκεντρο και τα νομοθετικά μέτρα για την άρση της ανωνυμίας στα καρτοκινητά, τα οποία ο πρόεδρος χαρακτήρισε επίσης υπερβολικά, κάνοντας έκκληση στην Πολιτεία να σεβαστεί τις γενικές αρχές του δικαίου. Αναφορικά με την επίμαχη εισαγγελική γνωμοδότηση ο κ. Γεραρής επισήμανε ότι «θα δημιουργηθούν προβλήματα, διότι δεν έχει ληφθεί υπόψη η οδηγία 2002/58 για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, που έχει επικυρωθεί από τη Βουλή με το νόμο 3471/2006 (για την κατοχύρωση του απορρήτου της επικοινωνίας, άρση του οποίου μπορεί να γίνει μόνο υπό τις προϋποθέσεις του άρ. 19 του Συντάγματος). «Σε αυτή την περίπτωση, ενδεχόμενη ρύθμιση χωρίς νομοθετική μεταρρύθμιση, θα δημιουργήσει προβλήματα» σχολίασε.
Εντός του Ιουλίου, η Αρχή θα γνωμοδοτήσει για δύο τροπολογίες των υπ. Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης για την άρση της τηλεφωνικής επικοινωνίας. Η μία τροπολογία εξαιρεί από το πεδίο νόμου και τον έλεγχο της Aρχής την επεξεργασία με ειδικά τεχνικά μέσα από οποιαδήποτε δημόσια αρχή για λόγους ασφάλειας και άμυνας της χώρας. Η δεύτερη αφορά την τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την τήρηση αρχείου δεδομένων DNA, με την οποία ο έλεγχος από την αρμοδιότητα των δικαστικών αρχών μεταβιβάζεται στις αστυνομικές αρχές, ύστερα από εντολή εισαγγελέα.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Γεραρής στα κλειστά κυκλώματα παρακολούθησης, λέγοντας ότι κρίθηκε παράνομη η εγκατάστασή τους σε δύο σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Kαθώς αυξήθηκαν κατά 50% το 2008, σε σχέση με το 2007, οι καταγγελίες για παράνομη λειτουργία κλειστών κυκλωμάτων παρακολούθησης η Αρχή προτίθεται να προχωρήσει σε αναθεώρηση της σχετικής γνωμοδότησης, ώστε να διευκρινιστούν ζητήματα που έχουν προκύψει από τη λειτουργία τους.
Οσον αφορά τα πεπραγμένα της Αρχής, ο κ. Γεραρής ανέφερε ότι το 2008 διεκπεραιώθηκαν 1.838 υποθέσεις και επιβλήθηκαν κυρώσεις σε 24 περιπτώσεις για παραβίαση προσωπικών δεδομένων, επιβάλλοντας πρόστιμα συνολικού ύψους 673.000 ευρώ.

Φωτεινη Καλλιρη
πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 2/7/2009

Γιατί κάηκε η Ηλεία το 2007;


Κανένας δεν έφταιγε για τη μεγάλη καταστροφή;

Έχουμε φτάσει στο σημείο αυτοί που ευθύνονται πραγματικά για το ολοκαύτωμα της Ηλείας το 2007 να εμφανίζονται ως τιμητές και υπερασπιστές των πυρόπληκτων.

Ο λαϊκισμός σε όλο του το μεγαλείο!!!!

Δεν φταίει κανένας που χάθηκαν άνθρωποι και περιουσίες...

ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ, ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΟΜΑΡΧΗΣ, ΚΑΝΕΝΑΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ, ΚΑΝΕΝΑΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ, ΚΑΝΕΝΑΣ ΦΟΡΕΑΣ, Κ Α Ν Ε Ν Α Σ ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ.....;;;;;

Παρασκευή 3 Ιουλίου 2009

Περιοδικό "ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ"


Κυκλοφορεί το καινούριο τεύχος του περιοδικού «ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ»

- Ο Βαλερί Ζισκάρ ντ' Εσταίν εξηγεί στον Κώστα Καραμανλή (και τους αναγνώστες) τους λόγους που έχασε από τους σοσιαλιστές. Δεν είναι τόσο τα προγραμματικά, όσο αυτό που λέμε στις σελίδες του περιοδικού μας "το σημείο G της πολιτικής ισχύος".

- Μεγάλο Αφιέρωμα: Γιατί οι ηγέτες λένε άλλα πριν, κι άλλα μετά; Τι είναι αυτό που κάνει τους πολιτικούς να γίνονται "κάποιοι άλλοι" όταν πάρουν την εξουσία; Αναλύσεις και παραδείγματα από την Ελλάδα, την Ευρώπη και την Αμερική, αλλά και ιστορικά παραδείγματα που λένε πολλά...

- Στο καλοκαιρινό τεύχος , ένα μεγάλο αφιέρωμα στο μπλε, το απέραντο γαλάζιο του ουρανού και της θάλασσας. Αφιέρωμα στο μπλε του Ελύτη, στο μπλε της τέχνης, στο μπλε της συνείδησής μας

ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. Στα περίπτερα.

Στήριξη στη δασκάλα για τα ιδιαίτερα μαθήματα στους αλλοδαπούς


ΣΕ ΕΜΜΕΣΗ στήριξη της δασκάλας και πρώην διευθύντριας του 132ου Δημοτικού Σχολείου της Γκράβας Στέλλας Πρωτονοταρίου, η οποία διώκεται ποινικά επειδή οργάνωσε μαθήματα μητρικής γλώσσας σε αλλοδαπούς μαθητές, προχώρησε χθες ο υπουργός Παιδείας.

Ο κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος κάλεσε την εκπαιδευτικό στο γραφείο του και παρότι αρνήθηκε να τοποθετηθεί ευθέως στην υπόθεση καθώς η δίκη της εκκρεμεί, αναγνώρισε ότι η Πολιτεία οφείλει να ενισχύσει τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. «Έχουμε χρέος ως Πολιτεία και ως κοινωνία να ενισχύσουμε τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Και είναι δική μας ευθύνη να αντιλαμβανόμαστε εγκαίρως τις προκλήσεις που έρχονται, ώστε να τις αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά», είπε χαρακτηριστικά.

Υπενθυμίζεται ότι η δίωξη της κ. Πρωτονοταρίου έχει προκαλέσει κύμα διαμαρτυριών και συμπαράστασης από εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, που με ψηφίσματά τους ζητούν την αθώωσή της. Στο συγκεκριμένο σχολείο της Γκράβας, ποσοστό σχεδόν 75% των μαθητών είναι αλλόγλωσσοι. Λίγα χρόνια πριν η μαθητική διαρροή κινούνταν σε υψηλά επίπεδα, ενώ φαινόμενα ρατσισμού και ξενοφοβίας ήταν συχνά. Η τότε διευθύντρια του σχολείου κ. Πρωτονοταρίου και ο σύλλογος διδασκόντων προχώρησαν το 2005 σε μια σειρά καινοτόμες δράσεις, όπως μαθήματα ελληνικής γλώσσας σε μετανάστες γονείς, μαθήματα μητρικής γλώσσας σε αλλοδαπούς μαθητές, έκδοση των ανακοινώσεων του σχολείου σε τρεις γλώσσες (ελληνικά, αλβανικά και αγγλικά) και πλήθος άλλων πρωτοβουλιών. Τα αποτελέσματα ήταν πολύ ενθαρρυντικά, καθώς η μαθητική διαρροή περιορίστηκε, τα κρούσματα βίας μειώθηκαν και οι μαθητές βελτίωσαν τις επιδόσεις τους.

Όμως αντί για έπαινο, η διευθύντρια του σχολείου μπήκε στο στόχαστρο εθνικιστικών κύκλων και τελικά «εισέπραξε» την απομάκρυνσή της από το σχολείο και μια παραπομπή σε δίκη επειδή παραχώρησε σχολικές αίθουσες για την πραγματοποίηση μαθημάτων μητρικής γλώσσας στους αλλόγλωσσους μαθητές εκτός διδακτικού ωραρίου...



Πέμπτη 2 Ιουλίου 2009

Πύργος 1964 Υποδοχή τέως βασιλικής οικογένειας

Ένα σπάνιο βίντεο από τα επίκαιρα της εποχής έχει αναρτήσει στην επίσημη ιστοσελίδα της η Τέως βασιλική οικογένεια της Ελλάδας.Το βίντεο δείχνει στιγμιότυπα από την επίσκεψη των νεόνυμφων Κωνσταντίνου και Άννας Μαρίας στην Πελοπόννησο.
Στα πλάνα φαίνεται η υποδοχή που τους είχαν επιφυλάξει σε Πύργο και Αρχαία Ολυμπία.
Το δημοσιεύουμε γιατί θεωρούμε πως έχει κι αυτό την ιστορική του αξία για την εξαγωγή συμπερασμάτων από όλους μας.


http://www.greekroyalfamily.gr/el/index.cfm?get=archive&show=video&ItemID=189

Ηλιοθερμία στον Πύργο ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ


Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) ενέκρινε την πρόταση της EGL για τη δημιουργία ενός από τα μεγαλύτερα πρότζεκτ που προτάθηκαν για ηλιοθερμία ισχύος 75 MW στον Πύργο Ηλείας.Το ηλιοθερμικό της EGL θα λειτουργεί αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια – δεν θα έχει δηλαδή άλλο εναλλακτικό καύσιμο όπως λ.χ. το πετρέλαιο – καθώς θα χρησιμοποιείται και η αποθήκευση θερμότητας.
Η ηλιακή θερμική ενέργεια είναι μία τεχνολογία που εκμεταλλεύεται τον ήλιο για να παράγει θερμότητα. Οι ηλιακοί συλλέκτες χαρακτηρίζονται ως χαμηλής, μέσης και υψηλής θερμοκρασίας. Χαμηλής θερμοκρασίας είναι οι επίπεδοι ηλιακοί συλλέκτες που χρησιμοποιούνται κυρίως σε εφαρμογές θερμαινόμενων πισινών. Μέσης θερμοκρασίας είναι επίσης συνήθως οι επίπεδοι ηλιακοί συλλέκτες, που όμως στην προκειμένη χρησιμοποιούνται σε εφαρμογές ζεστού νερού σε σπίτια ή επαγγελματικούς χώρους. Τέλος, υψηλής θερμοκρασίας είναι οι ηλιακοί συλλέκτες που συγκεντρώνουν το ηλιακό φως με τη χρήση καθρεπτών ή πιάτων και που κυρίως χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος.